joi, 24 mai 2012

O seară la Ateneu


                                   
   Marți,15 mai 2012,ora 20-21.30,la Atenul Tătărași a rulat filmul „Ultimul corupt din România”, în regia lui Sergiu Nicolaescu.   Mergeam pe stradă și  am primit de la un domn două invitații la serile filmului românesc,14-17 mai 2012, la Ateneul Tătărași din Iași. Fiind amândoi iubitori de cultura românească, ne-am gândit să participăm la premiera filmului  „Ultimul corupt din România.”
   Ajunși acolo, când am intrat în Ateneu, i-am zărit pe două scaune îndepărtate pe marele regizor și actor, Sergiu Nicolaescu și actorul Vladimir Găitan. Entuziasmați fiind, am mers la aceștia, am dat mâna cu ei și le-am dat câte o floare.
    Trebuia să înceapă filmul. Când am intrat  în sală, am văzut o mulțime de tineri interesați de cultura și arta filmului românesc. Am încercat să găsim un loc pentru vizionarea filmului. Filmul a început în aplauzele publicului și l-am urmărit cu multă atenție.
     În filmul Ultimul corupt din România, Sergiu Nicolaescu a gândit continuarea poveștii din „Poker”, încă de când a terminat-o de filmat. A pregătit noi întâmplări pentru protagoniștii săi.
    Astfel, mafiotul Titel Pangică (Horațiu Mălăiele) a devenit doctor în științe și a donat bani pentru un muzeu memorial, închinat vieții și operei sale: de la vânzător de rame, în obor, la senator. Custodele muzeului este bunul său prieten Claudiu Vițelaru (Valentin Teodosiu), căruia i-a furat locul de senator. Partenerul lor de poker, chirurgul plastician Horia Vlădete (Vladimir Găitan)-continuă să ajute nevestele disperate să-și ia viața in piept, cu ajutorul silicoanelor.
   Iar iubita lor-prin rotație-Monica Lăcustă (Cătălina Grama)  a ajuns să aibă și ea o funcție în guvern.
         După terminarea filmului, în aplauzele noastre, ale spectatorilor, Sergiu Nicolaescu și Vladimir Găitan au intrat pe scenă. Acum ne-a rămas nouă responsabilitatea de  a le adresa întrebări în legătură cu filmul.Unul dintre spectatori, un student foarte interesat de film, i-a adresat următoarea întrebare:
-Domnule Sergiu Nicolaescu, după ce am urmărit acest film, mai putem vota, văzând ce corupție există?
       Domnul Sergiu Nicolaescu s-a gândit puțin și i-a spus studentului că el doar a vrut să ironizeze personajele și întâmplările filmului și că nouă ne rămâne datoria de a vota cum știm  mai bine.
         Alți studenți și ei foarte impresionați de vizionarea filmului au adresat  alte întrebări precum: „Cât ați stat să turnați acest film?” sau „Din ce v-ați inspirat când ați făcut acest film?”
      Amândoi actorii au fost foarte bucuroși de întrebările adresate și au răspuns cu mare drag tuturor.
       Am rămas impresionați după terminarea actului cultural și așteptăm cu nerăbdare ediția următoare a „Serilor de film românesc”.

ROSCOLODICU FRANCESCA, clasa a VIII a A
VIȘAN ALEX DRAGOMIR, clasa a VIII a A